Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2011 17:42 - Благоевград-Добърско-Якоруда-Разлог-Банско-Благоевград
Автор: luxporto Категория: Лични дневници   
Прочетен: 785 Коментари: 2 Гласове:
2



Врящ летен ден. Какво да да правиш в бетонният град, освен да се пържиш? Затова със семейството се мятаме в Лъвчето и се понасяме по пътя.
Съвсем не отдавна една колежка на майка ми и разказала за невероятна малка църква в село Добърско. Тук правим уточнението, че аз съм много особен човек и отношението ми към вярата е по-различно. Но, какво пък?
Но, признавам си, резервите ми се изпариха щом влязох в китното дворче. Съсвесм на края на света черквичката от XV в. беше застинала във времето и пространството. Наоколо рози във всички цветове, чешмичка и няколко сенчести пейки.
Както можете да се досетите, обикновен храм трудно би ме впечталил толкова. Но, това вкопано в земята местенце, просто ме замая.
Отвън трудно бихте се досетили какво е предназначението на сградичката. Няма кръст, няма камбанария, няма купол-нищо. А, вътре? Вътре е прелест. На пук на горещините е не повече от 12 градуса. Никаква реставрация. Нещата са точно такива каквито ги е направило времето и климатичните условия. Прозорците са направени като бойници и в помещението се процежда съвсем тънък сноп светлина. Лицата на светците са изографисани тъмни, почти мъчениечски. С живи очи, сякаш завинаги останали вгадени в стените, да наблюдават света.
Цялото място е светелство за борба. Борба с поробителя-за живота, за вярата, за утрешният ден...
Палим по свещичка за здраве, аз  се "обзавеждам" с броеница и отново на път.
А, как обичам да пътувам. Не е важно на къде. Усещането да си жив и да очакваш следващата дестинация. Какво по-хубаво?
Следваща спирка-Якоруда.
Навлизаме ние в града и аз очаквам шалвари, джамия и какво ли не още. Мда, май моите схващания са от минал век. Град като град. Кафенета, магазини, нищо втрещяващо и особено. Поне на първо четене.
Пием първото за деня кафе и обядваме в центъра. Сгушена в бялото диванче разсъждавам за живота.
Какво знам аз за него? За хората тук аз съм просто глезено градско девойче. Не съм низала тютюн, не мога да доя крава и се справям ужасно с копаенето. Но, за тях-това е всичко. Това е поминъка, ежедневието и почивката. Всичко.
И това, че са в заведението в неделя е лукс. Награда за труда. Нали той изграджа човек? А, само колко труд има в очите на тези хора.
Не се задържаме много и поемаме към Разлог.
Там се срещаме с приятелка на майка ми. И освен разговора за работа и горещото време не се случва нищо особено.
Ала, Господи, каква природа?
Искам само да пътувам. Да се нося и да вдъхвам всичко наоколо. Всички нюанси на зеленото, цялото това великолепие от камък. Аз искам да науча още. Колко невероятно би било да умея да яздя и да препускам вечно тук... Свободна. Ничия. 
В Банско около час се препичах на следобедното слънце край един фонтан, но просто не успях да се отлепя. Толкова ми беше спокойно и приятно. 
Ще пропусна шопинг тура за сувенири, които е традиция за женската половина от семейството. :) 
Времето напредва, а на мен така не ми се прибира. 
Не ми се разделя със свободата на пътя. Не искам да спирам, да се напъхвам отново в тесните рамки на ежедниевието. 
Искам да си остана тук. Между миналото и бъдещето. Боса и с разпилени коси. 
Слънцето ме целува и обещава отново да ми позволи за разперя криле от мечти и да полетя над балкана.
 



Тагове:   пътуване,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - JQkFkQhx
29.10.2012 22:05
Hrl8is <a href="http://rryvivyjqxjj.com/">rryvivyjqxjj</a>, [url=http://tsrhabzvctck.com/]tsrhabzvctck[/url], [link=http://slivxshteszw.com/]slivxshteszw[/link], http://qpkeniszpapb.com/
цитирай
2. анонимен - ySyBwkYiczEtDEW
30.10.2012 09:48
TDFQX5 <a href="http://uupszusakrmy.com/">uupszusakrmy</a>, [url=http://xzyjynpnxehj.com/]xzyjynpnxehj[/url], [link=http://mjrhunpifgvb.com/]mjrhunpifgvb[/link], http://natiymfxivpp.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: luxporto
Категория: Лични дневници
Прочетен: 369886
Постинги: 188
Коментари: 818
Гласове: 1287
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031